Giv socialt indhold en overskuelig holdeplads

Da jeg i sin tid startede som community manager for Fairbar, fik jeg et tip om bureauet Seismonauts gratis skabelon til indholdsplanlægning på sociale medier. Denne skabelon har sidenhen tjent mig godt, og jeg har vænnet mig til at planlægge mit indhold på tværs af sociale medier ved hjælp af denne indholdskalender.

Hvordan hjælper en indholdskalender?

Det er en virkelig god følelse at få “parkeret” sit indhold og til at danne et godt overblik over ens strategi på tværs af medier. Når man har sit indhold linet op i forhold til hinanden er nogle gange også tydeligt, hvordan de forskellige indholdstyper og medieplatforme spiller sammen. Nogle gange må man selvfølgelig afvige fra planen, men som et grundlæggende værktøj kan den være utrolig hjælpsom.

Planen kan også bruges til at indeksere forskellige grupper af indhold og til at huske en på et bestemt fokus hver måned (som fx at lave engagerende indhold, der får målgruppen i tale).

☛ Seismonauts bud på en indholdskalender ligger i dette Slideshare. Direkte link: bit.ly/indholdskalender.

Indholdskalender Seismonaut

Der er nogle rigtig gode fifs i slideshowet, som ikke kune er relevante for slutningen af 2013, hvor oplægget er lavet, men mange af pointerne holder faktisk i dag. Content marketing er fx stadig et hot emne, må man sige.

Hvordan planlægger du dit indhold på sociale medier? Jeg er meget nysgerrig på at se andre former for skabeloner for indholdskalendre. Skyd endelig løs!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.